9. mai 2011

Gøy i gangen

Nymalt!! 
Deilig. Lyst. Freshe flater. 
Da jeg var borte i påsken fikk jeg veggene malt hjemem hos meg. Pakket sammen møbler og ting i hele 3 rom. Så pakket jeg kofferten. Og så digg å komme hjem. Er fornøyd med den "sette-bort-malejobb" avgjørelsen. Nymalte vegger gir en ny start. Blanke hvite ark. 
Jeg pakket opp alt igjen, plasserte ting og hang opp bilder på nytt. La ut noen bilder tidligere fra stuen. Her er gangen. 
Velkommen! 
Farger? Hvitt, gult, sort og en dæsj grønt.


Jeg bare må ha en skål i gangen der jeg slenger fra meg litt av hvert. Ting som skal ut av håndvesken. Ting man bruker i farten. 
Nøkler, smykker, visittkort, penner, lipglosser. Bare må!
Froskene holder fortet. Noen som har sett lignende skål? Aner ikke opphavet. Kjøpte den på sørlandet. Ønsker å finne ut mer om den. ANYONE?

Innholdrike vegger gir liv. Den forteller gjerne historier. Sett sammen bilder og elementer. Tenk linjer, tenk gruppering, tenk grafisk. Lag en skisse før du spikrer i vei. Et litografi av Gabrielle Kielland er en kjær eiendel. Bildene med de 3 kattene er en gave fra min søster. Den symboliserer oss de 3 søstrene Schineller. Søtt. Den lille rosa blomsten er malt av min tante Joan. Den avlange akvarellen er en landsby et eller annet sted i verden. Kjøpt på et loppemarked for mange år siden. Jeg blander passepartouter i hvitt og sort. Med og uten. Mikser rammer. Det trenger ikke være likt? Gjør det vel?  Et gult retrofat topper det hele. Det blir dynamikk. Det blir personlig. Og hjemmet skal være personlig. 
Din stil. Din smak. Dine valg!

En kvist er malt i sort bengalakk og tar opp fargen i rammene, bildene og potten fra Kähler. 
En "frekk" kvist sammen med de andre naturlige, gir en vri. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

SUPERSTAS om du legger igjen en kommentar eller hilsen!