29. aug. 2012

Godstolen, utsikten og en puff attåt





En godstol må til i ethvert hjem. 
Jeg har opptil flere. For jeg har plass. 
Endelig!
Sånn er det når man bytter ut en blokkleilighet i byen
 med et helt hus på bygda!!

For de som ikke ha fått det med seg flyttet jeg fra Oslo tidlig i vår og etablerte 
meg i et hus ved Hardangerfjorden i vakre Rosendal. 

Denne brune retrostolen er et funn fra finn.no. 
Den ble med på flyttelasset og har funnet sin plass ved vinduet. 
Trekket i skai er originalt og i perfekt stand. 
Ikke en skramme. 

En nyanskaffet marokkansk skinnpuff fra den 
bitte litte skjønne butikken på Sagene i Oslo, 
 er perfekt til å slenge bena på etter en lang dag. 

Det var SÅ mange fine farger å velge mellom. 
Jeg ble stående og vurdere. 
Leeeenge. 
Lilla, grønn, rosa......
Endte på gult!
Angrer ikke. 

Utstiken fra stolen, Hardangerfjorden, er noe jeg ikke kan klage på!
Se på bildet. Sett på makan? 
Jeg er heldig. 

Heller det enn å se rett over til naboen i en naboblokk! 

MEN....
Er det noen som vet noe om stolen. 
Produsent? Produksjonsår?
Fortell!


Det er deilig på landet. 

Signe




En eldre vase og helt ferske lysestaker fra Wik& Walsøe er pent plassert i vinduskarmen. 
Skjekk den fantastisk kobberfargen på vasen!!
Så fint til stolen. 



Utsikten på en solskinnsdag. 



Finfine detaljer på puffen. Sennepsgult skinn og gule tråder. 


Så mange farger å velge mellom på puffene. 
Dere skjønner at man straks vil ha flere?
PS. Fargene er mye finere i virkelighet!
Se Lille Medina sin nettbutikk. 



7 kommentarer:

  1. Utsikt med vatn er det vakreste som finnes, og jeg har motsatt av deg, flyttet fra et hus på landet med slik utsikt, og til leilighet i bygdebyen, men jeg har heldigvis delvis utsikt til en bondegård.

    Stolen vet jeg ingen ting om, men den er skikkelig stilig, og puffen er jo bare å ønske seg:)

    SvarSlett
  2. Superkul den puffen og gult var et knallfint valg!

    SvarSlett
  3. hallo....
    lekker puff kjøpt på Sagene:)Så deilig det å være med slik stor plass,ja det kan en bare fortsette å drømme om:)
    Kobbervasen er superfin...elsker den farven....
    Fin dag til deg
    Jeg må si du er tøff som flytter slik alene avgårde....
    klemklem til deg

    SvarSlett
  4. ååå. Elsker puffen, og nettbutikken.
    Rosendal er alldeles ikke verst.
    Hvem vet, kanskje om noen år..

    Hilsen fra utflyttet kvinnhering.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, velkommen tilbake :-) God helg. Signe

      Slett
  5. Tusen takk for dymo maskina:))Kom i posten i går!!
    Stilig stol...stilig puff...og nydelig utsikt:)
    God helg:)
    Line

    SvarSlett
  6. Hei Signe, Så at du etterspør hvem som har designet stolen. Den ligner den som heter "Ønskestolen" fra NA Jørgensens Møbelfabrik i Danmark. Ser ut til at denne er fra ca. 1968. Men der er noen avvik mellom denne stolen og din. Men kanskje dette er opprindelsen... Mikkel

    SvarSlett

SUPERSTAS om du legger igjen en kommentar eller hilsen!