28. sep. 2011

Jeg er målløs. Jeg vil ha..jeg kan jo bare drømme...




 Ankomst Arlanda. Målet er Hästens fabrikken. Familieforetaket.
Noe helt unik, skulle jeg finne ut. 
En blid og interessert gruppe stylister og presse er invitert på å se på hvordan det hele blir til.
Drømmen.
En Hästens seng. Hva er hemmeligheten? 
Det fikk vi vite. 
Det er hestehår, bomull, kvalitetsmaterialer, lag på lag, nøye søm, dyktige tålmodige 
arbeidere, håndverk og verdier. 
Trodde du bare sengene kom i blå og hvite ruter tar du feil. 
Bare se her: 

 Hestehår fordeles og rives i et jevnt lag for å skape et lag i madrassene. 

 Joda. Tålmodige fingre er det mange av på Hästensfabrikken. 
Det sys av dyktige syerske. 
Ikke maskinstyrt. Imponerende. 

 Syerskene bruker restmateriler litt litt av hvert. 

Liker du ikke de klassiske blå og hvitrutene er det mye annet å velge i. 
VEntetiden på en seng er min. 3 måneder. Tar tid å lage. 


 Hun ene syersken har vært hos Hästens i 35 år. Hun lager grytekluter o.l. av restmaterialene. 
Kreativ gjenbruk. Det liker vi!
Og bedriften oppfordrer de ansatte til både trening og pauser!


 Nostalgiske plakater henger både her og der. 



Over: Rolls Roys sengen Vividus. 
En lekkerbisk man kan drømme om!
De lekreste detaljer, håndarbeid og utseende. 
Helt utrolig å ligge i. Dån. 
MEn det finnes en seng for alle sies det. 
Når du ikke kjenner sengen du ligger i, er det rette seng for deg. 
Og stylingen var perfekt. Alle miljøene var ulike og personlige ned til detaljene. 
Kunne lagt ved 100 bilder....




 Makan til detaljer og en rød tråd har jeg sjelden sett. 
Putene har hestemønster og viser nyhetene. Prislapper er også mal. 
Permene også har hesten trykket på fronten. 
De har ikke bare senger heller. MEn en egen acceccories avdeling. 
Kosedyr, pysjamas, dynetrekk, sengesett, heklet sengeteppe, dynsokker, 
badekåpe, hengekøyer etc etc. 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

SUPERSTAS om du legger igjen en kommentar eller hilsen!