11. mai 2011

Håndmalt herlighet til beskuelse




Pene gjenstander var mere forseggjort før. Finner definisjonen av forseggjort på nettet: adj. forseggjort ( a2) ['fɔɾsæjuʈ] som noen har gjort seg flid med, detaljert. Treffende nok det. De var gjerne ikke trykket i bunkevis med store opplag eller produsert og spyttet ut på samlebånd. Det var gjerne håndmalt, nøye gjennomtenkt, utskåret, montert en og en for hånd. Tid og svette lå bak. Kunstnere og håndverkere la hjertet i arbeidet. Det må ha vært kjærlighet? Stolthet? Som med dette serveringsbrettet jeg selvsagt kom over på en søndagstur i solskinnet. Håndmalte gule roser kommer til syne under en glassplate. Lister og håndtak er skrudd på til slutt. For hånd. Tror ikke jeg tørr å bruke den til de tyngste tingene. Men den tåler vel noen kaffekopper? Spesielt nå som kaffen serveres utenfor i solskinet! Blomster? Det finner jeg ute i naturen. Mange gode grunner til å bo omringet av grønne arealer. Friske og fargerike vekster setter man bare i gamle glassflakonger, fløtemugger eller andre småvaser. Ikke alt må bugne. Keep it simple. Enig? Penguinen i teak er nok et humoristisk og praktisk funn og har en skjult agenda. Den er en flaskeåpnet OG vinopptrekker. Dere kan tro jeg lo da jeg fant ut det. Tekstilene i bildene er i akryl. Lett å vaske av. Smart både inne og ute. Og selvsagt om man har barn i hus. ELLER meg. Hender jeg er slepphendt. Sånt skjer ;-)

Nyt sola! Jeg skal.

HIlsen Signe









1 kommentar:

  1. Ha en finfin uke videre, så flotte innlegg her hos deg, jeg hygger meg alltid med bloggen din;) Klem Wilhelmine

    SvarSlett

SUPERSTAS om du legger igjen en kommentar eller hilsen!