24. jan. 2011

Klin til med kokos og litt loppis







 

Hva gjør man når man får uventet besøk og kjøleskapet er tomt? Jo da. Kokosboller og kokekaffe. Alle liker det. Så er det noe staselig over kokosbollene. En mystisk sprø, mørkbrun trekk over søtt og bløt hvit skum, med et delikat dryss av kokos over det hele. En kontrast av en spiselig opplevelse likssom. Hm. Går helst for de litt større variantene. De på 7 eleven. Digg. Litt skummelt at de er tilgjengelig på dette døgnåpne sjappen! Og klem til med noen Klementiner. Skrell dem ferdig og legg i skål kanskje? Ferdig dandert i all enkelthet :-) Servicet med de oransje sirklene fant jeg på loppis. De er stemplet "REAL-Made in Brazil. Litt eksotisk! Ikke sant? Lurer på hvordan de endte opp i kalde Norge....De kule termokoppene er fra Menu. Mønsteret av Verner Panton. Kule, synes nå jeg. Har dem i flere farger. Og kaffen holder seg god og varm. (PS. Varm koppen i forkant.) Så er de helt perfekt til loppisservicet. Sett på makan?

Hilsen det søte hjørnet, Signe

( ps. utlegget har vært vist tidligere men måtte slette den, derfor legger jeg den ut igjen)

8 kommentarer:

  1. Titt tei
    Ja disse kokosbollene har jeg spist meg kvalm på.
    Kjempekule tallerkener. Var på loppis på lørdag, la ut et innlegg etterpå, men skal vise mer etterhvert. Lenge siden jeg hadde vært på loppis, følte jeg ble angrepet til tider, men fikk da med meg en del godsaker.
    Ser du har bilde av smykkopphenget på venstre side av bloggen din. Har du prøvd dette ut ?
    Jeg har nemlig sett på ONMII om jeg skal kjøpe det. Kan du anbefale det ?
    Klem Mette

    SvarSlett
  2. Oransj er virkelig en vitamininnsprøytning av en farge. Digger bildene. Blir glad av å se dem. Rart at en farge og noen loppistallerkner og en finfin kopp kan ha så stor effekt! ;)

    SvarSlett
  3. Åh, så deilig oransje og prikkete! Love!! :D

    SvarSlett
  4. Dette hadde jeg likt å komme på besøk til! Kokosboller er godt! :)

    SvarSlett
  5. Så søtt det var,bokstavlig talt:) En kokosbolle kan man jo unne seg innimellom kalorimessig.Det går nemlig åtte stooore kokosboller på et wienerbrød;)

    SvarSlett
  6. Nammmm!:P
    Herlige kopper og fat! Likte spesielt fatene.
    Velkommen tilbake til Norge!:)

    Janni
    Duse Pasteller

    SvarSlett
  7. Snakk om og passe bra til koppene.....
    ha en fin uke..
    klemklem

    SvarSlett

SUPERSTAS om du legger igjen en kommentar eller hilsen!