13. nov. 2010

Findetaljer i fjøset






Når man først er en heldig eier av et fjøs må man da sette pris på det! Ellers? I fjøsgangen på Villa Bakkan har jeg malt de gråe ubehandlete murveggene hvite. Jeg tynnet rett og slett ut noe vannbasert gulvmaling jeg hadde til overs. Det funket som bare det. Gjenbruk av rester= BRA! Og så ble det så lyst og fresht!! Men detaljene måtte på plass. En gammel kjøkkengardin fant sin plass over det lille avlange vinduet som ligger innerst i fjøsgangen. Her kommer det inn litt dagslys. Har pr. idag ikke innlagt strøm i fjøset. Det kommer....etterhvert. Inntil videre bruker jeg gamle oljelykter jeg fant i huset. Det er så koselig da. Elsker ordet KOSELIG. På "bruktbutikken til Odd" på Leka fant jeg et porselensfat av Carl XV. Klart jeg måtte kjøpe det til fjøset! Den passet perfekt til gardinen (!). Og en liten glass påfugl sitter i vinduet og venter...Låvegangen brukes til lagring av ved. Og nå er det bare stas å hente ved. Dere skjønner hvorfor! Det er bare å ønske seg et fjøs :-)
God helg!
Signe

5 kommentarer:

  1. Carl XV vokter veden. Herlig!
    Imponerende gjenbruk av maling! Det synes jeg var kreativt! Synd med all mailingen som blir kastet....
    Go' søndag! :)

    SvarSlett
  2. Ville elske at have et fjøs :-) Jeg kender ikke det danske ord, måske skur.
    Kongeplatten hænger perfekt.
    Hav en god søndag.

    SvarSlett
  3. Så lurt å lage det koselig å fjøset! Det ble jo veldig trivelig der, nå.

    Ha en fin søndag!

    Klem fra Bente

    SvarSlett
  4. Ah, så gjennomført, ute OG i fjøset! Ikke at jeg er overraska... ;)

    SvarSlett
  5. Hei Signe,

    Leste om deg i gave og interiør. Og at vi skal ha frem det genuine håndverket. Hadde litt lyst til å foreslå Koselig Landlig, siden vi importerer gjenbrukte materialer og lager møbler med de. Man kommer gjerne hen til oss med et forslag, gamle vindu,.. og vi lager noe med det. Vi har akkurat startet opp for et halvt år siden, så inspirasjon og kommentarer er hjertelig velkommen.
    facebook koselig landlig
    wwww.koseliglandlig.no
    mvh,
    Debby

    SvarSlett

SUPERSTAS om du legger igjen en kommentar eller hilsen!