21. sep. 2010

Sinnasnekker`n i Askim



Så er vi igang med et nytt hjem, en ny familie og nye problemer! Jeg gjorde som jeg pleier. "Lyn-analysere" paret. Hvem er de, hva liker dem, hva går igjen i interiøret slik de har det fra før. Kan noe forbedres, kan stilen deres forbedres? Jeg kjørte på med farger jeg plukket ut og en god porsjon hvitt. Her ser dere resultatet! Ps. At paret gråt av glede da de kom hjem, var noe som virkelig varmet. Jeg og teamet fikk en hjertelig takk for hjelpen.

*******

Først, fra bildet øverst: De grønne lysene er fra Vance Kitira. Elsker dem. De inneholder knapt parafin, brenner leeeenge og soter minimalt! Fint å tenke på med tanke på inneluften også. Et sunnere alternativ til billige lys smekkfulle av billige råvarer...Verdt en tanke! Sikringskapet ble grunnet og malt i tavlemaling. Som dere ser henger krittet i nøkkelen. Smart måte bruke skapet på. Et skap som ellers bare er i veien og irriterer. Enig? Hylla var i furu og fikk en omgang med malerkosten. Den lilla vasen er fra en serie fra Aspegren.




På badet ble det faktisk valgt våtromsplater på veggene! Et alternativ til fliser eller malte falter. Med plater trekker heller ikke vann inn i fugene. Det er jo et pluss! Det lille smykketreet er fra Menu og smikemappen er fra Aspegren. Håndklærne fra Princess var i en deilig mørk lilla farge med et rutete mønster i hvitt. Passe feminint og passe maskulint. Perfekt! Badevekten er fra OBH Nordica. En litt annerledes måte å veie seg på. Den var lekker og liten! Settebordene med mosiakkplate er fra Plantasjen. De har faktisk endel interiør artikler, fikk jeg erfare.

Den lokale butiken Kontor Service leverte alt smårekvisita, bokhyller og kontorpult. Det gjorde seg å få inn en skikkelig arbeidsplass i det lyse rommet som nå er kontor. Hengte noen små dyriske klyper på veggen på en enkel snor spent mellom to spiker. Et artig løst, fleksibel og dekorativ oppslagssystem. Enkelt hva?

Kontoret var full av daglys og energi. Valgte sort, hvitt og gult som tema. Et stilig sted å jobbe. Det lille sidebordet hadde en plate i mørk kirsebær. Den fikk et puss og omgang med gulmaling. Den gjorde seg i rommet sammen med de andre elementene. Pal radioen har et festlig understell som ser smeltet ut. Det var et begrenset opplag av disse. Litt humor må man ha! Klassikeren Variable Balans finnes i frekkere farger enn da den så dagnes lys for 25 år siden! Den sortlakkerte stolen fra Varier furniture Penguin har fått design priser tross dens unge alder. Den ble lansert i 2008. Det er Peter Opsvik som har designet begge.

Teamwork pågang i det fine hvite huset i Askim. Det var lange dager, men alle var stort sett blide på settet. Heldigvis! Heldig med været var vi delvis..det regnet i hele to dager...ALT ble vått! Hver episode tok 5 dager å spille inn. Interiøret samlet jeg inn mandag til torsdag. Det ble lagret etterhvert som jeg fant det jeg trengte. Endelig fredag fikk jeg pakket ut og plassert alt der det skulle. Det var er real utfordring å huske på om jeg hadde husket alt! Familiene kom jo hjem samme fredagen. Og da var det ikke tid for å løpe ut og hente mere ting nei....

Familien hadde en blendahvit katt som hadde fått de skjønneste kattungene. Det var rimelig fristenede å ta med en hjem...Jeg klarte å motstå fristelsen!

En vegg på kjøkkenet ble revet og en kjøkkenøy ble satt på plass. Servicet og serveringsbrettet med Verner Panton mønster og en lekker matt kaffekanne ble satt på kjøkkenet. Alt fra Menu
Plommene er faktisk fra hagen. Det skal sies at jeg plukket med litt og lagde plommepai da jeg kom hjem. Den smakte!!

Det var alt for denne gang! Repriser går på søndager kl 19!

8 kommentarer:

  1. Så fint det ble! Elsker de gule detaljene-Gult skal visst stimulere det kreative, så det passet jo bra! Artig å se litt mere av deg i programmet også :)

    SvarSlett
  2. Eg storkosar meg når "Sinnasnekker'n" er på skjermen! De er flinke! :)

    SvarSlett
  3. "Ps. At paret gråt av glede da de kom hjem, var noe som virkelig varmet. Jeg og teamet fikk en hjertelig takk for hjelpen."

    Dette var koselig lesning, da vet jeg at dere skjønte hvor utrolig mye dette betydde for oss :) Tusen takk nok en gang! Hilsen Elisabeth i Askim ;)

    SvarSlett
  4. Jeg så denne episoden, og jeg ble faktisk litt rørt. En kunne jo formelig se at de fikk det bedre med seg selv og hverandre i løpet av uken. Og så takknemlige de var.

    SvarSlett
  5. Ser veldig spennende ut denne jobben din:)
    Mange fine løsninger.
    Jeg har ingen tv for tiden og får desverre ikke fulgt programmet:(
    Men jeg følger bloggen din og liker godt det jeg ser:)
    Flott vegg fra forrige innlegg!
    Takk for fin kommentar fra deg, det varmer:)
    Ønsker deg en god helg. Vi "snakkes";)

    SvarSlett
  6. Hei! Utrolig fin blogg du har! Artig å se løsningene dine, og bli inspirert!

    SvarSlett
  7. Hei!
    Fra hvilken leverandør kommer skrivebordet på kontoret? Tror det ville passet godt hjemme hos meg også:)

    SvarSlett
  8. Huset ble kjempe fint til slutt, og badet var jo den absolutt største forvandlingen :)

    SvarSlett

SUPERSTAS om du legger igjen en kommentar eller hilsen!