22. juli 2010

Sjarmerende og nostalgisk på landet

Sommeren min ble offisiellt åpnet sist uke på sommerstedet mitt på den lille øya Leka.
Øya på grensen av Nordland og Nord Trøndelag er stedet der jeg finner inspirasjon og ro.
Jeg overtok en nedlagt gård høsten 2009. Huset var møblert og fjøset hadde alt man trengte av verktøy og hageutstyr, nytt og gammelt vel og merke.
Da jeg ankom i sommer var det rinmelig overgrodd, selv om nabo bonden Leif Rune gikk over det verste.Tomta er på 3,5 mål. Rundt huset måtte jeg igang med ljåen. Søstrene mine kom innom en tur, og jeg nølte ikke med å sette dem i sving. Før vi visste ordet av det hadde vi ryddet unna det meste. Tilhengeren ble parkert utenfor hos meg og det gjenstod bare å få unna alt gresset! Det ble en god del. (Herlighet jeg var sliten når kvelden kom!!) Deretter var det bare å pynte, stæsje og ordne utenfor for en hyggelig velkomst. Jeg brukte en gammel divan jeg fant i fjøset. Den stod visst tidligere på kjøkkenet der mannen i huset hvilte middag! Jeg bruker den ute jeg. Sammen med kopper og kar, nystekte vaffler og solskinn er det bare å nyte sommeren!




En gammel divan gjør nytten sin ute også.
Og se så fin den ble kamuflert med fargerike puter og tyrkise krakker til! Bordet er i marmor og kan stå ute hele året. Smart!

Litt av en jobb. Jeg er glad det er unnagjort!


Uteområdet FØR jeg ordnet i stand. Nysgjerrige Vera snuser på blomstene...

Stor takk til søstrene mine som virkelig tok i et tak.

3 kommentarer:

  1. Tittei :)
    Ser ut som et herlig sted du har . Litt artig med de 2 øverste koppene , for de hadde bestemor og hun bodde i Trøndelag ;) Det vekker mange gode minner.Ble koselig ute på trappa også ;)
    Kos deg videre i ferien :)

    SvarSlett
  2. Herleg med eit sånt sommersted. Vart jo riktig så koseleg utanfor med den divanen når den vart pynta...
    Måtte fram med ljåen i år vi også. Det var lenge sidan eg hadde prøvd det... men, graset kom no ned der det måtte i alle fall... ;-)
    Ha ein fine ferie vidare og god helg!
    Klems

    SvarSlett
  3. For ein herleg plass å tilbringe sommaren :) Eg får reint lengsel til farmor sitt gamle hus og barndomssomrane mine der. Håpar på fleire fine bilete frå resten av romma òg! :)

    SvarSlett

SUPERSTAS om du legger igjen en kommentar eller hilsen!