12. mai 2010

Knalle farger og retromix i kjøkkenkroken


Styrer litt før helgen. Jeg tar nemlig langhelg. Satser på rødt og grønnt som dere ser. Den nyanskaffete prikkete voksduken passet perfekt inn kan dere tro. Kupp på Stoff og stil. Unik sted. Må bare kjøre innom. Det blir sjelden se og ikke kjøpe....Vanskelig å ikke bli inspirert der.
Skal man bake skal eggene helst være temperert. Sier de ikke det?

Satser på noe rykende ovnsvarmt imorgen til frokost. Muffins, boller, brød. Tja får se.

Muffins kjenner jeg meg selv rett ;-) Alltid no muffins på gang her på Bjølsen...


Servicet Nora fra Stavangerflint fyller kjøkkenskapene mine og minner om bestefar. Ingen laget bedre risengrynsgrøt enn han. Han satt ved komfyren hver lørdag og kokte grøten på svak varme, over laaang tid. Han laget den beste grøten i hele verden. Lover.

Ingen hadde så god tid som han når han satt der ved gryta og rørte jevnt og forsiktig. Husker det som om det var igår. Kjenner smaken på tunga. Og grøten ble alltid servert i dette servicet, selvsagt med kanel, smør og sukker. Hmmm. Skikkelig slowfood. Gode minner har jeg av dette fantstiske servicet. Hvor jeg har skaffet det? Jo. En venninne av meg samlet det på loppis gjennom et år, og gav meg det til jul engang. Litt av en gave.
Alt annet enn tilfeldig kan man si.
***
Ha en riktig fin helg. Satser på sol!

2 kommentarer:

  1. Så gode minner å ha om ett servise, det har jeg og om min bestemors :-), men det ble mitt etter henne- snill venninne du har!!! Herlige bilder du har, blir glad av å se på de!!!

    SvarSlett
  2. Herlig service! så godt å ha gode minner knyttet til slike fine ting..
    og herlige bilder..!
    ha en super langhelg:)

    SvarSlett

SUPERSTAS om du legger igjen en kommentar eller hilsen!