14. sep. 2012

Something old, something new







Når kjøkkenet i huset skulle bygges om, 
valgte jeg å beholde halvparten av det opprinnelige fra 1950 tallet. 

Et sjarmerende gult kjøkken med respatex benkeplate og lav høyde måtte bevares. 
Noe av det iallefall. 

Den gamle benken var mye lavere enn den nye respatexplaten jeg fant på BM Brobekk. 
På kjøkken delen på høyresiden valgte jeg å beholde det gamle benkplaten og legge den nye over. 
På den måten fikk jeg også en smart hylle til ildfaste porselensformene mine. 
Smart løst. Og så praktisk. 

Denne delen til venstre dere ser er veldig preget av det gamle kjøkkenet. 
En flunked fresh 6th sense induksjonsovn fra Whirlpool. 
Speilfront er en stram kontrast. 
Nytt. Moderne. 

På venstresiden som dere ikke ser ( :-) ) 
Kommer Gallery moduler fra Marbodal. 
Retro. Moderne. Stramt. 
Kommer snart. Venter på finsnekker! 

Mangler enda siste finish på kjøkkenet, men det blir altså SÅ bra. 

God helg! Signe











4 kommentarer:

  1. Imponert over din kreativitet:)

    Gleder meg til å se resten av kjøkkenet når det blir ferdig.

    Så kjekt at du er så flink å ta vare på det gamle som er i huset. De forrige eierne må være stolte.

    God helg.

    SvarSlett
  2. Skikkelig koselig kjøkken du har. Likte fargene veldig godt :) Koselig og ta vare på noe av det gamle og originale synes jeg.

    Ønsker deg en strålende fredag og helg.
    klem klem

    SvarSlett
  3. Delikate fargar på kjøkkenet ditt:) Eg synest Gallery innredninga er kjempefin, så eg gledar meg til å sjå det ferdige resultatet:)
    God helg!

    SvarSlett
  4. Dett ble veldig fint, Signe. Det rutete gulvbelegget sto godt til den gule innredningene. Morsomt å bryte med det blå.

    Nå er det ikke lenge igjen til messe. ;o)

    Ønsker deg en ny fin uke!

    Klem,
    Anette Willemine

    SvarSlett

SUPERSTAS om du legger igjen en kommentar eller hilsen!