16. mai 2012

På besøk hos Northern lighting













Northern lighting. En av mine favoritter. 
Var nylig på besøk i deres showroom og kontorlokaler i Oslo sentrum. 
Ove Rogne, designeren bak den Oslo lampen, tok imot meg og viste meg rundt. 

Et imponerende fargerik og innholdsrik inngangsparti var en opplevelse i seg selv. 
På veggen er lyset og lampens historie, frem til idag, skissert på veggen. 
Alle epoker er berørt: ild, parafin, elektrisitet, E27 pæra, gulvlampen med snabel og frem til Northern lighting revolusjonerte med sin flotte design. 

Flere lamper er allerede under mitt hustak. 
Oslo, Seed, Evergreen og Bell. 
Herlige materialer som tråd, stål, glass og porselen gir et bred design og materiale spekter. 
Lampene gir preg i de ulike rommene. 
Og kjenner jeg meg selv rett, så kommer det flere. 

Northern lighting og Ove Rogne, takk for meg! 
Og takk for smugtitt av prototypene...Det kan jeg selvsagt ikke røpe!

Jeg ble inspirert!

Ha en strålende feiring! Hipp hipp hurra!

Signe

Artige detaljer i kontorene. 
Merkelappene som medfølger i lampens emballasje henger 
bortover veggen festet i tråd og spiker. Helt enkelt. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

SUPERSTAS om du legger igjen en kommentar eller hilsen!