28. apr. 2012

Krambua i Odda, loppehimmelen



Krambua på Odda.
Jeg er på tur, sammen med min turguide for dagen; 
Marian, med gjenbruks bloggen Marihøno

En herlig og gjenbrukslig opplevelse, med svært behjelpelige og herlige medarbeidere. 
Her var det alt mellom himmel og jord. 
Jeg smilte til stadighet over skjønne prisskilt som; 
"Kjempefin vase", "Nydelig malt fat". 
Ja, det har sin sjarm å få det inn med teskje :-)

Blokkfløyte, Elektra-Lill komfyr og møbler finner man også her. 

Butikken er eid av Odda produkt AS og er en vekst-bedrift. 
De gir arbeid til de som har behov for en tilrettelagt arbeidsplass. Det er så bra!!

De sier selv; "Vårt viktigeste mål er å gi dem som har en kortvarig eller langvarig begrensning i sine jobbvalg, muligheter til å leve et aktivt yrkesliv, i stedet for å passiviseres på trygd. Bedriften har et utstrakt samarbeid med NAV." 

Sånt må videreformidles og støttes!!
Stå på Odda Krambua, og tusen takk for knall god service, kaffe og kake!! 

Mine funn, de skal jeg blogge om til uken!! Gled dere!

På snarlig gjensyn, Signe




Sjarmerende prisskilt kan vekke kjøpelysten eller trekke på smilebåndet. 



Mange skatter! Retro og nostalgi. Dette er det mye av på Krambua. 










Heimlaga sjokoladekake servert i 2 liters isboks! 
Yaiks. Snadder





Bøkene er sortert. Her er det orden! 
Nå er det boksalg. Fyll en DIGER pose for 100,-.
Løp og kjøp. Her var det bare så mye festlig!




4 kommentarer:

  1. Nå fekk eg lyst te å ta meg ein tur te Odda gitt :o)

    Det e flott med sånne tiltak.

    SvarSlett
  2. Det er genialt med slike butikker!!
    Her jeg bor er det to ganske nære meg faktisk, har funnet masse flotte skatter der :)
    Og de som jobber der er rett og slett helt fantastiske, flott at det finnes slike:)

    Prislappene var jo skikkelig sjarmerende, herlig ♥

    Ha en fin fin helg:)

    SvarSlett
  3. Sjarmerende! Skulle gjerne vært der:)
    Hvis du er i nærheten av Bergen i morgen, må du gjerne stikke innom Markedet i Trikkehallen! Der kommer det også til å være mange go`saker..!;)
    Klem og god helg!

    SvarSlett
  4. Fint innlegg om ein fin tur! Kjekt med nokon å reisa på tur med som skjønnar gleda av ein bruktbutikk!

    Laurdagsklem frå Marian

    Ps: Fin himmel i kveld òg!

    SvarSlett

SUPERSTAS om du legger igjen en kommentar eller hilsen!