2. feb. 2012

Stop and see the decorative details



Zara Bogstadveien Oslo






Designers Remix København


Utstillingsvinduet.
Butikkens ansikt utad. 
Butikkens visuelle profil. 
Det forteller om hva butikken har å tilby innenfor.
Det kan vises med mye varer, lite varer, dekorative detaljer, plakater eller andre effekter. 
Elsker et godt vindu. Et fresht vindu.

Holder kurs land og strand om temaet og det er altså så moro å 
inspirere og lære andre hvor enkelt man kan få det til i eget dekorasjonsvindu. 
Det må ikke koste allverdens. 
Det må ikke ta mye tid. 
Man må ikke ha et eget innenbygget vindu.

Tenk enkelt. Det vil lønne seg. 

Ta en titt. 

Detaljert hilsen, Signe

2 kommentarer:

  1. HERLIG MED DE FRISKE FARGEKOMBINASJONENE.
    LEKKERT. CERISEROSA OG ORANGE, KNALLTØFT SAMMEN. HAR HATT BLOMSTER MED DE FARGENE SAMMEN I EN GAMMEL BADESTAMP UTE, BARE HELT KNÆSJ OG MIDT I PRIKK FOR MEG. EN OPPFRISKER I HAVEN.

    HA EN FIN DAG,
    TOVE!

    SvarSlett
  2. Utstillingsvinduer (og andre profileringspunkt) er utrolig viktige. Men det er en ting som overrasker meg, og det er hvor lite dynamiske de ofte er. De store kjedene har jo sitt opplegg med mange vinduer og en planlagt stil, men de små, de små, spesielt de som ligger på en viktig handlegate eller bussgate burde bytte ut utstillingene sine mye oftere enn de pleier. En liten butikk med bare et vindu kunne feks gjerne byttet ut en gang i uken, tenker jeg. Om man som du sier gjør det enkelt, men med punsh, så blir det ikke uoverkommelig tidsmessig heller.

    Jeg kan da ikke være alene om å bli inspirer av slike vinduer jeg passerer ofte?

    SvarSlett

SUPERSTAS om du legger igjen en kommentar eller hilsen!