19. sep. 2011

Mimring i fjæra






Svalt nede ved sjøen. 
I fjæra.
 Ligge i sanden. Høre måkeskrik. Duppe av.
Blå himmel. Varme solstråler. 

"Fiskehuset" til Bestefar står stødig, men slitt av vær og vind, ved sjøen og er 
et minnerikt barndomsminne. 
Der var her han oppbevarte utstyr til fiske og hvalfangst. For bestefar var hvalfanger! 
Og sjablongen på båten hans eksisterer den dag idag. "Trøndergut".

Nøkkelringen laget han selv. Utskåret i tre. Den skal aldri byttes ut. 
Og koppen i vinduskarmen har ALLTID vært der. Og der skal den forbli.

Mimring...Signe

7 kommentarer:

  1. Vakre bilder med fin stemning...... Vi som har slike minner er heldige:) - og kanskje er de med på å gi oss noe trygt å stå på når det stormer?

    SvarSlett
  2. Eg også fall for stemningen i bileta. Farfaren min var sjømann lenge, og hadde alltid eit sterkt forhold til sjøen. Så no kjende eg litt på at eg sakna han!

    SvarSlett
  3. Så koselig lite hus :)
    Deilig med sånne steder hvor tiden står stille.

    SvarSlett
  4. Takk for hilsen snille deg:) Gleder meg så mye til Studio kommer!:)
    Fikk sånn godfølelse av å se på bildene dine fra fjæra, kan nesten høre bølgeskvulp i det fjerne;)Og så koselig med fiskehuset til bestefar da! Jeg er en skikkelig nostalgiker når det gjelder besteforeldre og minner!!Tenk for et rikt liv besteforeldrene våre hadde som vokste opp i en helt annen tid, sukk.
    Klem E

    SvarSlett
  5. beautiful photos,I like this;)

    SvarSlett
  6. Heisann, flotte ord om din bestefar og bilde av sjablong "Trøndergut". Jeg eier skuta nå og den heter "Storegga II" Mvh Knut Lind

    SvarSlett
  7. Ja, jeg er på Facebook og der ser du skuta ved kai i Nusfjord GMO Knut

    SvarSlett

SUPERSTAS om du legger igjen en kommentar eller hilsen!