15. sep. 2011

Hjelp meg!!!! Jeg skal velge Corian benkeplate.

Dere MÅ hjelpe meg! Værsåsnill. 3 av dere får en liten belønning!
 Jeg skal bestille ny kjøkkenbenk. Kjøkkenet er nordvendt og har derfor lite sol. 
Kjøkkenbenken idag er slitt og mørkt. Det MÅ byttes! Jeg vil ha Corian. 
Men ville vite mer om produktet!! 
SÅ!; 
Idag var jeg på Corinor. De leverer Corian og treprodukter. 
Fantastiske CORIAN. 
Kjøkkenbenker, møbler og alt annet du skulle finne på å tegne eller trenge kan skapes i dette mterialet. 
Ble mektig imponert over mulighetene og fremstillingsprosessen. 
Jeg var i produksjonshallen og fikk se hvordan "hva som helst" ble til. 
Bestillinger er fra stylister, arkitekter, privatpersoner. Hvem som helst. Kjøkkenbenker er veldig populære, men resepsjonsdisker, spisebord, kjøkkendører, 
skrivepulter, baderomsinnredning, vaskekummer, sidebord, stuebord, etc. etc. er også blandt
 prosjektene de setter i livet. Imponerende. Fasinerende. 
Kreativiteten setter grensene. Det har jeg skjønt! 

Lengre ned skjønner dere hva jeg trenger dere til: 

 Et skreddersydd bord blir til, i hvit Corian. 
 Restmaterialer blir til skjæresfjøl. 
Helt GENIALT spør du meg! Se bilder under. 



 En ansatt bruker rest materialer og fritiden til å lage fronten på et badekar. 
Gjenbruk av restmaterialer kan få et vidunderlig liv istedet for å havne i søppelhaugen!
 En vaskekum smeltes sammen med benkeplaten.
 Alt i Corian. Skjøtefritt. Rent. Delikat. Etstetisk. 
 Her blir et bord i heltre til. Hvitlasert. Massivt. Ekte. Deilige naturlige materialer med fine detaljer. 
Bordet er underlimt så et ser tykkere ut. Bildet nederst i serien viser hvordan.
Det blir da billigere for kunden! 




 De ansatte på verkstedet/ produksjonen har hengt opp en helt ærlig og herlig lapp! 

 SÅ over til mitt spørsmål. For jeg trenger hjelp av dere! 
Har valgt ut 3 ulike spettete varianter av Corian fra Corinor. Mitt kjøkken har en merkelig farge. Ikke offwhite, ikke beige. Noe i mellom. Benken idag er i slitt kirsebær. Det er utdatert og mørkt. Jeg må ta opp fargen i selve kjøkkendørene. Og da spør jeg dere, hva synes dere? Valgene er enklte; 1, 2 eller 3? Prøvene ligger oppå en bit av dørene på mitt kjøkken. Alle meninger fra dere mottas med takk!
De som er med og kommenterer kan vinne et gjenbruks-skjærebrett! Lodder nemlig ut 3 slike.
Hjelp meg!

Mvh. Signe







28 kommentarer:

  1. Hadde nok kanskje tatt nr 3 men litt vanskelig å vurdere fargen på bildet.

    Har du vurdert stein?

    SvarSlett
  2. 1: Ikke tvil i mitt hode, men bilder lyver jo gjerne..

    SvarSlett
  3. Lysene på bilder gjorde det litt vanskelig, men jeg tror jeg ville valgt nr. 3.

    SvarSlett
  4. Jeg hadde valgt nr 1eller tatt en titt på Cameo White (sånn hvis du vil ha et valg til...)

    SvarSlett
  5. Nr 1 :) uten tvil!!!!

    Mvh
    Mette

    metterokenes@gmail.com

    SvarSlett
  6. Ikkje heilt enkelt å svare ut i frå bilete, men eg trur eg ville gått for nummer tre.

    SvarSlett
  7. Hei! Corian virker utrolig bra - hadde jeg også valgt om jeg kunne velge på øverste hylle;)

    Hadde uten tvil gått for den som er hvitest og med minst spett (nr 1?)

    Fin blogg du har! Henger meg på som følger, jeg! Lykke til med valget og god helg!

    PS: Så artig du er fra Kvinesdal - tilbringer 4 hverdager i uka der.

    SvarSlett
  8. slik det ser ut på bildene ville jeg utvilsomt valgt nr 3,
    nr 1 ser ut som den har vært likere i fargen før men blitt fargeforskjell over tid...selv om det er helt nytt... skjønner hva jeg mener ?

    jaja, min mening iallfall;)
    Ha en strålende kveld.

    SvarSlett
  9. Eg ville gått for nr 1.
    Og takk for tips om benkplate, for vi bygge hus nemlig.
    Mvh solveig
    Solveig.hus@gmail.com

    SvarSlett
  10. Utifra bildet ville jeg gått for alternativ nr 3. Lykke til! ;)

    SvarSlett
  11. Jeg hadde valgt nr 1, oppfatter den som 'roligere' enn de andre - for mye spetter kan etter min mening i noen tilfeller gjøre at benken ser skitten ut (uten at jeg skal si at det vil gjelde disse variantene uten å ha sett de live). Lykke til med valget - det blir sikkert superfint uansett hva da velger!

    SvarSlett
  12. Nr. 1 reflekterer fargen på platen slik at den ser frisk og lys ut. De to andre får fargen på platen til å se falmet, gulnet og blass ut.

    Utrolig hvor mye så små nyanser kan få frem forskjellige ting i samme farge.

    SvarSlett
  13. Ja... det jeg mente å si var altså at jeg ville valgt nr. 1. :)

    SvarSlett
  14. Jeg ville valgt nr 3 fordi den har mest spetter? Svoger har fem år gammel kritthvit corian, og den tåler ikke ALT som de påstår. Det blir merker etc, og de vises godt i den kritthvite overflaten. Derfor altså nr 3. Den er dessuten veldig bra smule kamuflasje.

    Lykke til med valget.

    Hilsen Sol

    SvarSlett
  15. Heldige du som skal ha corian benkeplate.... Ønsket meg i mitt nye kjøkken - men det ble nedprioritert. Ville gått for nr 2 jeg:)

    SvarSlett
  16. Nr. 2! Delikat, lys og dybde. Nr 1 er litt anonym, nr.3 kan bli litt too much? Som man blir lei av etterhvert? Vi har brukt corian i kjøkkenet på låven og er SUPERFORNØYD! Det er et fantastisk materiale! Vi har silver birch, med hvite fronter... :) Lykke til! Mvh. Marinette

    SvarSlett
  17. Jeg tenker nr: 3 :D
    Lykke til!

    Siri

    SvarSlett
  18. Jeg ville ha valgt nummer 1. Den gir det mest rolige inntrykket.

    SvarSlett
  19. Hei! Jeg hadde helt klart valgt nr. 3. Denne gir masse liv i benken samtidig som den er lys og fin. Lykke til med valget ditt :-) Tone

    SvarSlett
  20. Valgets kvaler...jeg liker nr 1 fordi den er hvit og "ren", nr 3 fordi den ligner litt på marmor og nr 2 forsi det er en fin blanding mellom de to. Favoritten min er nr 2 fordi jeg personlig tror det er denne jeg aldri ville gått lei av.

    SvarSlett
  21. Åh jeg også ønsker meg corian. Så fint. Selv ville jeg hatt hvit corian, så liker jeg minst mulig "mønster" i. Litt vankslig å bedømme ut fra bildene, men de ser ut som nr 1 var et veldig godt alternativ i mine øyne.

    SvarSlett
  22. Hmm, tror jeg ville valgt nr. 3 :) Men veldig vanskelig å se på bildene... Lykke til med valget uansett!

    SvarSlett
  23. Vanskelig å se ut fra bilder, men jeg holder en knapp på tre. ev en..

    SvarSlett
  24. Tusen tusen takk for alle kommentarer, råd og tips! Det hjalp meg litt i prosessen i dette store Corian valget!! Jeg går for nr. 2. Den er lys og spettene tar opp fargen i kjøkkenfrontene og gulvet. Bilder kommer når benken endelig er på plass! Vinnerne av de søte Corian gjenbruksskjærefjølene er: Loeseth, Mellom rød gård og Dryss Dame Torvestad. Send meg en mail på signe@synligdeko.no! Gratulerer, og igjen takk for hjelpen!! Hilsen, Sigen

    SvarSlett
  25. Jippi, så kjekt!! blir gøy å se resultatet:)

    SvarSlett
  26. så morsomt at nesten ingen foreslo nr 2 og denne gikk du for! u go!! og jeg er helt enig med deg!:)

    SvarSlett

SUPERSTAS om du legger igjen en kommentar eller hilsen!