29. aug. 2011

Det blåe soverommet. Nok et dørskilt av drivved

Havbris. Det er dette rommet. Vestvendt. Lyst og deilig. Deilig duftende sjøluft. 
Det perfekte fasongen på denne biten av drivved gjør den til et selvskreven dørskilt! 
Slipt og formet av sol, sand og sjø. 

Rommet har så mange fine detaljer. Klenodier. 
Nattbordslampen, hylla på veggen, oldemors heklede, krystallvasen, fjøskrakken og sengeteppe. 

Tapeten? Den er god gammel årgang. Lever en stund til den!
Runde polerte sten, plukket i fjæra. Lavpuls.

It`s all bout the details!! Charming details. 

Signe












9 kommentarer:

  1. Nydelige detaljer fra Leka <3

    Håper du hadde det fint på messen...
    Likte så godt temaet i år, men var der
    desverre ikke selv. Sikkert tonnevis med inspirasjon tenker jeg..smil...

    Fin uke te dæ! Siw

    SvarSlett
  2. Lekkert!!! Til og med tapeten er jo bare helt herlig. noe sånt kunne jeg tenkt meg å ha som fondvegg på soverommet!!!! Har akkurat avsluttet tapetsering av to fondvegger i stua, altså i spisestua og bak tv`en. Gammel tapet kjøpt for 10 kr rullen på Fretex. Gylden beige-hvit spraglet vinylsak. At tapetruller har bruksanvisning, ble da en overaskelse for meg, som aldri har tapetsert:DDDDD Bare at den burde ha lest FØR jeg begynte å tapetser he-he. Mine hjemmeboende byggtekniskgrunnfaganlegssarbeidersønner, påstår at bruksanvisninger er for pingler. Men å bevise at de lærte å tapetsere på byggteknisk grunnfag, det var de ikke ineteressert i. Hmmmm, lurer på om jeg skal hive dem ut........ Klemz grethe

    SvarSlett
  3. Sååå vakkert!! Trodde egentlig ikke jeg skulle like den stilen der så veldig, men den går rett hjem - barndom og alt det der.... og som du sier; det er jo detaljene som gjør susen:))Fin sensommer til deg:)

    SvarSlett
  4. Lekkert! Nå fikk du meg nesten til å angre på at jeg rev ned en ganske lik tapet på soverommet mitt, hehe... :)

    SvarSlett
  5. Ååå for et herlig soverom! Flotte detaljer! :-)

    Kathrine i Tryllehuset

    SvarSlett
  6. ELSKAR stolen! Og natt"bordet"! For eit deilig soverom, her kunne eg sove godt altså!

    SvarSlett
  7. Megler pga refinansiering, ikke noe salg :)

    Sommeren har vært helt super. Etter å ha sagt opp føles livet ti ganger bedre! Og du? jeg ser de fantastiske bildene fra Dagbladet som jeg desverre ikke fikk kjøpt.

    Nå er det bare å innse at det er høst og starte å nyte stearinlys og rødvin :)

    SvarSlett
  8. For en herlig atmosfære i det soverommet. Fikk minner fra en tid som liten jente på overnattingsbesøk hos besteforeldre:-)

    SvarSlett
  9. For et herlig rom! Nostalgisk og koselig! Passer nok veldig god i det gamle huset på Leka.

    Ha en fin dag!
    Klem fra Bente

    SvarSlett

SUPERSTAS om du legger igjen en kommentar eller hilsen!