11. juli 2011

Shabbychic på soverommet..en gang i tiden!




Foto: June Witzøe

...Går gjennom gamle bilder av leiligheter jeg har bodd i oppover årene. 
Frogner, Majorstuen, Ekeberg, Vålerenga, Sandaker, Sankthanshaugen, Grünerløkka, 
Torshov og Bjølsen. Tror jeg har fått med alle da. 
Erfart begge sider av Akerselven. Er det bare jeg som har flyttet så mye? 

Og jeg har vært innom mange stiler!
Orientalsk, Shabby, retro og min nåværende stil. Hva nå enn jeg skal kalle det. 

Dette svære skapet pusset jeg opp flere år tilbake. Den var i min første eide leilighet. 
Tidligere var det et gammelt, slitt og mørkt lintøyskap. Dører i heltre.
...Men den var så ripete og altfor stor i rommet, slik den var. Massiv.
Den måtte "forminskes". 
Hvordan?
Jo. Den måtte blir lysere i fargen. Og jeg valgte å sette frostet glass i dørene. 
Gammel beis må pusses ned. Ellers kan det trekke gjennom malingen. Denne malingen fra Beckers skal visst ikke det! Den skal ha god heft og gulner ikke. Det kan vi like. Det må jeg prøve neste gang.  
Og den er MATT! Lekkert. 

Skapet ble i dette tilfellet pusset ned til treverket, grunnet og deretter malt. Dørene ble målt opp og glass tilpasset deretter. Fikk en glassmester til å ordne dette. 
Og sånn ble det. Og inntrykket er mye lettere!

Skapet solgte jeg nylig. 
Håper den trives hos den nye eieren. 

Shabby hilsen, 
Signe

2 kommentarer:

  1. nei, du er ikke alene... : her er det ; øraker, ebeltoft(dk),lilleaker, vålerenga, lambertseter, tjernsrud, lambertseter, ullevål, oppsal, majorstua, oppsal - og da snakker vi i voksen alder... flere forskjellige leil på enkelte av disse steder - jeg er oppe i godt over 20 flyttinger i mitt 37 årige liv :) rotløs og rastløs... :)

    SvarSlett
  2. Huff, slitsomt det der altså! Jeg har bodd 10 forskjellige steder på 14 år i Oslo. Carl Berner, Ryen, Nordstrand, Ekeberg, Møllergata, så 3 forskjellige steder på Grünerløkka, Tøyen og Furuset. Oi... ble visst 11 det ser jeg.... Nå er jeg i Rosendal og skal bare flytte en eneste gang til. Det er når jeg en vakker dag får bygget huset jeg drømmer om på tomta mi....

    Lekkerst skap BTW. Trives nok godt i sitt nye hjem og nå er de nok ekstra stolte over å ha skapt som er designet av deg!

    SvarSlett

SUPERSTAS om du legger igjen en kommentar eller hilsen!