7. feb. 2011

Smykkestyr og stas



Digger måten man ser røyken fra lyset jeg blåste ut idet jeg knipset! Gøy å leke seg når man fotograferer...Den hvite flasken fant jeg i fjæra.


Denne fantastiske kvisten var delvis gjemt under mosen og ble fin etter en omgang med hageslangen. Super på badet. 


En helt rett kvist har fått en omgang maling og to spikre å henge på. Helt perfekt! Til å henge av seg før man legger seg. 


Veggknaggen, jeg kaller Olav av ukjent årsak, er så sjarmerende at jeg ikke kan dekke den til. Digger det orginale tapeten som nok er lagt en gang på 50 tallet. Tipper jeg..

*****

Nå som det nærmer seg vår, varmere og lysere tider legger jeg ut noen bilder som inspirerer meg. Noen vist tidligere. Alle bildene er fra sommerhuset mitt Villa Bakkan. Det er her jeg tilbringer tid når det er en varmere årstid og tiden tillater det! 
Her har jeg flere løsninger på hvordan naturen og enkle gjenstander kan løse en vrien hverdag for dem som omgir seg med smykker! Og hvem gjør ikke det? Iallefall har jeg løsninger i huset mitt! Ergo bruker jeg smykker! Smykketrær og smykketavler kan man selvsagt kjøpe, men man kan bruke noe annet. Gjenstander man har, eller naturlige elementer man finner ute på tur. Nå smelter snart snøen og bakken tørker opp. Det er bare å komme seg ut og plukke med seg kvister og grener som har ligget forfrosne under snøen eller som har drevet rundt i et iskaldt hav. De venter på å blir dratt inn i varmen og få et nytt liv. Også blir det så dekorativt! Synes nå jeg da ;-)

Signe

4 kommentarer:

  1. Så fine greinknagger! Jeg har akkurat hengt opp en knallgul en på badet, bilder kommer vel snart på bloggen regner jeg med.. :P

    SvarSlett
  2. Hallo...
    ja den er grei den..klokka 12?eller 13?
    Har du tlf nr mitt??
    klemklem

    SvarSlett
  3. Det er så gøy å se bildene dine!
    Og kvister er så flott! Jeg har alltid brukt mye kvist inne. I studietiden begynte jeg å bruke kvister som gardinstenger og klesoppevaring. Og siden har det bare blitt mer og mer.

    Det er gratis og veldig vakkert!
    Jeg signerer deg, og anbefaler alle å bruke kvist og kvast!

    :)

    Ha en fin kveld, Signe!
    Klem

    SvarSlett
  4. Du er så dyktig til å se muligheter, Signe!
    Morsomme uttrykk og overraskende gjennomført!

    Ønsker deg en deilig dag. Her her det strålende sol!

    Klem,
    Anette Willemine

    SvarSlett

SUPERSTAS om du legger igjen en kommentar eller hilsen!