26. des. 2010

Alternativ jul, Luxor Egypt










Riktig god jul! en er ikke over enda! Denne julen er en svært så alternativ jul, for meg. Jeg er tilbringer den i Luxor Egypt. Vi bor rett ved Nilen. Stemningen er som tatt ut ifra en Agathe Christie roman. Palmer, kameler, kongenes dal og de lokale fiskerne, er det jeg beskuer fra frokostbordet. Men her er det så mange inntrykk. Jeg deler litt med dere her. Er det ikke bare helt fantatisk? Visste lite hva jeg gikk til da jeg betillte reisen, men erfaringen og opplevelsene kan ikke måles på noen måte. Dette er faktisk livet! Jeg sprader blandt de lokale, tilegner meg enkle gloser, tar de lokale bussene, spiser på de mest autentiske stedene og har en lav puls. Her er det enkelt å være glad og fornøyd. Man kjenner en stor kontrast, når man tenker på hverdagen hjemme i Oslo. Hvorenn mann går er det impulser, farger, smil, historie, eksotisk kultur, krydder og inspirasjon. Mine lagre fylles. Se bildene og lukk øynene i ett minutt. Håper å kunne smitte litt over på dere der hjemme (hører det er fryktelig kaldt...)

De varmeste hilsener fra Luxor! Signe

4 kommentarer:

  1. JO! Det ser helt fantastisk ut!! Herlig bildeserie du deler med oss her!:)
    Kommer selv akkurat fra varmere strøk (riktignok ikke så eksotisk som det du byr på, men...), Herlig er det!
    Del gjerne mer! JEG blir iallefall inspirert;)
    Nyt dagene med lavere puls.

    Janni
    Duse Pasteller

    SvarSlett
  2. Det såg ikkje dumt ut i det heile tatt!
    Kosa deg masse videre og lad opp alt du orke :o)

    Forsinka julehilsen herfra

    SvarSlett
  3. Wow!! Fantastiske bilder! Ha en fortsatt god jul, Signe!

    STOR klem
    Anette:)

    SvarSlett
  4. Fantastiske bilder, Signe! Du har en egen evne til å formidle stemning... Klem H

    SvarSlett

SUPERSTAS om du legger igjen en kommentar eller hilsen!