17. apr. 2010

Villa Bakkan


Mange drømmer om et nedlagt småbruk.
Jeg gjorde også det, helt inntil drømmen ble virkelighet! Dette gule huset "oppi bakkan", som øyboerne på Leka kaller det, gjorde at navnet jeg gav det falt helt naturlig; Villa Bakkan!!

Jeg har mange ideer og planer med dette stedet, men beholder den nostalgiske 70 talls sjarmen så lenge. Det koster ikke allverdens å kjøpe et slikt sted, men man forstår fort at det koster litt å eie det og vedlikeholde det. Men det er verdt det. Her er jeg superkreativ, pulsen senker seg, man finner roen. Det er godt å ha kontakt med dem som kjente deg i barndommen. De kan bekrefte at du fortsatt er den du er og alltid har vært og de forstår seg på deg!

På Leka er det også sunt å være og da tenker jeg ikke bare på all ferskfisken som naboene henger på døra (helt sant!), eller den fantastiske rene luften og klare vannet, men man merker sunne verdier. Man omgås det. Det er godt.

Det skal sies at jeg fikk huset møblert. Alle rom. Nevner fantastisk detaljer i huset som; korsstings puter, heklet sengeteppe, Tandberg sølvsuper radio, teakmøbler, kaffekjelen 'Lotus' fra Cathrineholm og blårutete linoleumsgulv. Det er unikt og autentisk, og jeg elsker det.

Jeg legger ut bilder underveis av detaljer i huset og oppussing.
Så for dere som vil følge, er dere hjertelig velkommen!!

Majestetiske og mektig omgivelser omringer Villa Bakkan.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

SUPERSTAS om du legger igjen en kommentar eller hilsen!